Betalingsservice er den tjeneste, hvor du som kreditor lettere kan opkræve regninger hos dine kunder. Når din kunde har indgået en betalingsaftale med din virksomhed, kan du iværksætte automatiske betalinger fra din kundes konto til din virksomhed – enkelt og nemt uden at din kunde skal foretage sig noget.
Det handler om udveksling af data og Betalingsservice er baseret på udveksling af datafiler, til forskellige formål og med forskelligt indhold. Det kræver integration til dit bogføringssystem enten direkte eller via administrator eller udviklingspartner.
Du skal sikre, at dit økonomisystem kan danne datafiler, og du kan tilgå vores datakommunikationsservice (https://ft.pbs.dk).
Er du i tvivl, så kontakt leverandøren af dit økonomisystem.
Opsætning foretages inden første opkrævning sendes ud.
Betalingsservice har en fast månedscyklus, som skitseret i nedenstående opkrævningsforløb:

Det får du med Betalingsservice:
- Ét PBS nummer
- BrugerID og Adgangskode
- Adgang til data kommunikationsservice for udveksling af datafiler. Hertil kræves en nøglefil – anskaffes via www.medarbejdersignatur.dk.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på 80 81 07 07 – åbent alle hverdage mellem kl. 9:00-16:00.