Administrér din aftale
Her håndterer du din aftale og finder overblik samt beskrivelser og guides til, hvordan du tilføjer, ændrer og opretter din aftale
Mit aftalegrundlag
I BS Kundeportal kan du finde en lang række oplysninger om din Betalingsservice-aftale. Du kan blandt andet se CVR-nummer tilknyttet aftalen, samt PBS-nummer/numre og dertilhørende FI-kreditornummer.
Derudover kan du finde tilknyttede konti og tilvalgte funktionaliteter til din Betalingsservice-aftale.
Betalingsservice er underlagt de til enhver tid gældende regler for kreditorer i Betalingsservice, der er en del af aftalegrundlaget. Reglerne tilpasses løbende med varsling i henhold til §20.1 og §20.2
Du kan finde regler og vilkår i vores dokumentcenter.
Opret/tilføj aftale
Hvis du skal tilføje et PBS-nummer eller vil oprette dig som ny kunde, skal du gøre det via vores ansøgningsportal. Her skal du logge ind med MitID Erhverv og følge vejledningen.
Før du logger ind, bør du forholde dig til tjeklisten, da den indeholder noget af den dokumentation, du skal have ved hånden for at kunne gennemføre din ansøgning.
Afhængig af din virksomhedsform, er der forskellige krav til dokumentation i forbindelse med hvidvasklovgivningen, som du kan læse mere om her.
Bemærk! Vil du oprette en dataleverandøraftale, skal du klikke her.
Tjekliste
- CVR-nummer
- MitID Erhverv – har du ikke allerede et MitID Erhverv, kan du bestille hos www.mitid-erhver.dk
- Fuldmagt (hvis du ikke er tegningsberettiget)
- Underskriveres e-mailadresser
- FI-kreditornummer med kortart 71 (kræves ikke for løsning uden indbetalingskort)
- CPR-nummer på alle ejere, direktion eller bestyrelsesmedlemmer
- Kopi af pas fra ejere (ved f.eks. navne- og adressebeskyttelse)
- Dansk registrerings- og kontonummer fra nuværende afregningskonto
- Dataleverandørnummer på samarbejdspartner (oftest CVR-nummer), hvis du ikke bruger eget ERP-system.
Afhængig af din virksomhedsform, er der forskellige krav til dokumentation i forbindelse med hvidvasklovgivningen, som du kan læse mere om her.
Kontoændring
Har din virksomhed skiftet bank eller fået ny konto til brug for Betalingsservice, skal du lave en kontoændring via vores ansøgningsportal/aftaleportal. På tjeklisten til højre finder du, hvad du skal bruge.
Afhængig af din virksomhedsform, er der forskellige krav til dokumentation i forbindelse med hvidvasklovgivningen, som du kan læse mere om her.
Ændr og følg din ansøgning her.
Bemærk! Dit nye pengeinstitut skal flytte FI kreditornummeret (til brug for indbetalinger fra indbetalingskort) til din nye konto.
Tjekliste
- PBS-nummer for relateret konto
- MitID Erhverv
- Fuldmagt (hvis du ikke er tegningsberettiget)
- Underskriveres e-mailadresser
- CPR-nummer på alle ejere, direktion eller bestyrelsesmedlemmer
- Kopi af pas fra ejere (ved f.eks. navne- og adressebeskyttelse)
- Dansk registrerings- og kontonummer fra ny afregningskonto og evt. gebyrkonto
Afhængig af din virksomhedsform, er der forskellige krav til dokumentation i forbindelse med hvidvasklovgivningen, som du kan læse mere om her.
Forny
Hvis du er blevet bedt om at forny din aftale med os, skal du logge på ansøgningsportalen. Herfra kan du ansøge om at forny din aftale med Betalingsservice. Du skal løbende forny og dermed opdatere din aftale for at leve op til krav stillet i forbindelse med hvidvaskloven.
Før du logger ind, bør du forholde dig til tjeklisten, da den indeholder noget af den dokumentation, du skal have ved hånden for at kunne gennemføre din ansøgning.
Afhængig af din virksomhedsform, er der forskellige krav til dokumentation i forbindelse med hvidvasklovgivningen, som du kan finde mere om her.
Bemærk! Skal du forny din dataleverandøraftale, skal du klikke her.
Tjekliste
- PBS-nummer for relateret konto
- MitID Erhverv
- Fuldmagt (hvis du ikke er tegningsberettiget)
- Underskriveres e-mailadresser
- CPR-nummer på alle ejere, direktion eller bestyrelsesmedlemmer
- Kopi af pas fra ejere (ved f.eks. navne- og adressebeskyttelse)
- Registrerings- og kontonummer fra afregningskonto
Afhængig af din virksomhedsform, er der forskellige krav til dokumentation i forbindelse med hvidvasklovgivningen, som du kan læse mere om her.
Eftersend dokumentation
Er du blevet bedt om at eftersende dokumentation i forbindelse med
oprettelse, ændring eller fornyelse
af din aftale, kan du gøre det her.
Skift administrator
Har du en administrator eller en samarbejdspartner, og ønsker du at skifte denne, kan du gøre det via den kontaktformular, som du finder herunder.
En administrator opkræver og håndterer for eksempel faktureringer på dine vegne, har returadresse på dit indbetalingskort og har MitID til dit CVR-nummer.
Hvis du ønsker BS Plus tilknyttet din aftale, skal du skrive det i kommentarfeltet. BS Plus kan altid let tilføjes ved senere lejlighed. Læs om BS Plus her.
Se tjeklisten, før du går til kontaktformularen.
Tjekliste
- PBS-nummer
- CPR-nummer
- Kontaktpersons navn, e-mail og telefonnummer
- Dataleverandørnummer
- Kopi af administrationsaftale/fuldmagt (vedhæft)
- Returadresse på indbetalingskort
Afhængig af din virksomhedsform, er der forskellige krav til dokumentation i forbindelse med hvidvasklovgivningen, som du kan læse mere om her.
Skift dataleverandør
Ønsker du at skifte dataleverandør på din aftale, skal du udfylde denne kontaktformular.
Medmindre dit ERP-system kræver, at din software-udbyder står som dataleverandør på aftalen, skal dit CVR-nummer fremgå som dataleverandørnummer. Har du ikke et dataleverandørnummer, skal du oprette en dataleverandøraftale her.
Før du udfylder kontaktformularen, vil vi anbefale, at du læser vores vejledning til skift af dataleverandør/administrator og forholder dig til tjeklisten til højre.
Tjekliste
- PBS-nummer
- CPR-nummer
- Kontaktpersons navn, e-mail og telefonnummer
- Dataleverandørnummer
- Kopi af administrationsaftale/fuldmagt (vedhæft)
- Returadresse på indbetalingskort
Afhængig af din virksomhedsform, er der forskellige krav til dokumentation i forbindelse med hvidvasklovgivningen, som du kan læse mere om her.
Skift kontaktoplysninger
Er der sket ændringer i din virksomhed eller forenings kontaktoplysninger - det kan være ny kontaktperson eller adressen, der skal ændres, så udfyld denne kontaktformular.
Er du ny kontaktperson, kan du med fordel læse alt om opsætning af Access Manager under fanen selvbetjening eller klikke her.
Skift produktvalg
Vil du ændre dit produktvalg, f.eks. fra ”Betalingsservice uden indbetalingskort” til ”Betalingsservice med indbetalingskort”, eller ønsker du at ændre FI-kreditornummer på BS indbetalingskort - skal du udfylde denne kontaktformular. Forhold dig venligst til tjeklisten til højre.
Bemærk! Hvis du ønsker at skifte dit produktvalg fra BS Web til Betalingsservice, er det ikke muligt ved at bruge kontaktformularen. Her skal du i stedet logge på ansøgningsportal og ansøge om en ny aftale.
Tjekliste
- Kontaktoplysninger
- CVR-nummer
- PBS-nummer
Afmeld din opkrævningsaftale
Vil du afmelde din opkrævningsaftale med Betalingsservice, skal du udfylde denne kontaktformular.
Tegningsberettiget for virksomheden kan opsige betalingsaftalen.
Hvis du ikke er tegningsberettiget kan du udfylde og vedlægge fuldmagt.
Kontakt os
Fandt du ikke den hjælp du havde brug for, er du velkommen til at kontakte os.
Ring til kundeservice på +45 80 81 07 07
Mandag - fredag 9:00 - 16:00
Ved international kald
(inkl. Grønland og Færøerne)
+45 43 32 67 51