Betalingsservice uden indbetalingskort 

Hvis du ikke har behov for mange funktionaliteter og tilvalg

Hvad er Betalingsservice?

Når din kunde har indgået en betalingsaftale med dig, kan du automatisk trække betalinger fra din kundes konto, uden at kunden behøver at foretage sig noget.  

Betalingsservice sørger for at advisere din kunde på betalingsoversigten, som sendes elektronisk eller på papir inden månedsskiftet.

Betalingsservice er beregnet til periodisk tilbagevendende betalinger fra din kunde (debitor), men du kan også iværksætte engangsbetalinger eller udbetaling til din kundekonto. 

Dit pengeinstitut kan tilbageholde udbetalingen, f.eks. hvis der ikke er dækning på din konto.

Uden BS Indbetalingskort

Når du vælger Betalingsservice uden BS Indbetalingskort, sender vi heller ikke BS Indbetalingskort til de kunder, der endnu ikke har tilmeldt sig Betalingsservice.
Du fravælger derudover:

  • Digitalt BS Indbetalingskort
  • BS Betalingslink
  • Layout & Logo
  • Rykkere og ad hoc-opkrævninger

Hvad kræver det?

Integration med din virksomheds økonomisystem, ERP (enterprise resource planning) -system, er en forudsætning for at kunne benytte Betalingsservice med indbetalingskort. Alternativt skal du have en samarbejdspartner, der er dataleverandør i Betalingsservice. 

Se vores partnerliste.

Når du ansøger om at blive kunde, ændre dine kontooplysninger eller forny din aftale i Betalingsservice eller Leverandørservice, beder vi om forskellige former for dokumentation fra dig og din virksomhed.

Det gør vi, fordi vi i Mastercard Payment Services er underlagt hvidvaskloven og således er forpligtet til løbende at indhente dokumentation om vores kunder. Vær opmærksom på, at dokumentationskravene varierer alt efter virksomhedsform. 

Herunder kan du klikke dig ind på din virksomhedsform og læse mere om de generelle dokumentationskrav, der knytter sig til netop din virksomhed. 

Læs mere

Hvis du ønsker at bruge BS Indbetalingskort, skal du angive dit FI-kreditornummer. FI-kreditornummer tildeles af dit pengeinstitut, når du indgår aftale om brug af BS Indbetalingskort fra det fælles indbetalingssystem. I Betalingsservice kan du benytte kortart 71.

Dataleverandør?

Den enhed, der leverer data til et andet firma eller system. I forbindelse med Betalingsservice er det den part, der sender og modtager datafiler med betalinger og aftaleoplysninger. Det kan enten være en ekstern virksomhed eller din virksomhed selv, der står for dataoverførslen – og dermed er dataleverandør.

Dataleverandøren sørger for at overføre data om betalinger, opkrævninger og aftaler mellem forskellige parter, såsom virksomheder, pengeinstitutter og betalingsmodtagere.

Har du et lønbureau, og er du i tvivl om, hvem der skal være dataleverandør, skal du kontakte dem.

Hvad kan du, når du vælger Betalingsservice uden indbetalingskort?

Som beskrevet ovenfor, kan du automatisk opkræve din kunde direkte fra dennes bankkonto.  

  • Du kan selv vælge, om du vil opkræve årligt, halvårligt, kvartalsvis eller månedligt.  
  • Du kan opkræve op til 90 dage frem i tiden. F.eks. i forbindelse med ferier og helligdage. 
  • Du kan stoppe betalingen helt frem til én bankdag før betalingsdagen, selvom din kunde er adviseret på betalingsoversigten.

Tekstlinjer til opkrævninger 

Du har mulighed for at tilføje individuelle tekstlinjer på betalingsoversigt. Det betyder, at du kan kommunikere et ønsket budskab til din kunde i forbindelse med en opkrævning. Afhængig af dit økonomisystem kan du skrive op til 5.000 tekstlinjer á højst 60 karakterer.  Læs mere

 

BS medsend bilag

Hvis du har behov for at tilføje yderlige kommunikation til din opkrævning, f.eks. fakturaspecifikation, forbrugsoversigt, års- eller slutopgørelser, kan du tilføje et bilag, der kan medsendes indbetalingskort og betalingsoversigt. Der er ingen begrænsning på sideantal, og du bestemmer selv layout. Læs mere

BS Tilmeldingslink

Din kunde kan med MitID tilmelde sig Betalingsservice direkte fra din hjemmeside med et webbaseret tilmeldingslink. Det er gratis at bruge vores tilmeldingslink. Læs mere

 

BS API

Du kan anvende dit eget grafiske udtryk og integrere løsningen, der strømliner styring af mandatoprettelse mellem dig, din kunde og dennes pengeinstitut. Du verificerer og indsender sikkert mandatoplysninger til behandling, der sporer statusopdateringer og sikrer godkendelse fra din kundes pengeinstitut. Læs mere

BS Plus er et redskab til at strukturere din virksomheds regninger og mulighed for at opdele dine Betalingsservice-oversigter i kategorier og grupper fx i afdelinger, personer og lignende. BS Plus forudsætter, at din virksomhed har en Betalingsservice-kreditoraftale. Læs mere

Hvordan får jeg Betalingsservice?

I Mastercard Payment Services Denmark A/S er vi underlagt hvidvaskloven, og er således forpligtet til løbende at indhente dokumentation om vores kunder.  

Vi ved, at denne proces også kræver tid og ressourcer fra din side. Derfor har vi forsøgt at gøre det så nemt for dig som muligt. Til højre er en tjekliste med noget af det, du skal bruge.

Opret, rediger og følg din ansøgning her:

 

Log på med MitID

Tjekliste

  • CVR-nummer 
  • MitID Erhverv – har du ikke allerede et MitID Erhverv, kan du bestille hos www.mitid-erhver.dk
  • Fuldmagt (hvis du ikke er tegningsberettiget) 
  • Underskriveres e-mailadresser 
  • FI-kreditornummer med kortart 71 (kræves ikke for løsning uden indbetalingskort) 
  • CPR-nummer på alle ejere, direktion eller bestyrelsesmedlemmer 
  • Kopi af pas fra ejere (ved f.eks. navne- og adressebeskyttelse) 
  • Dansk registrerings- og kontonummer fra nuværende afregningskonto 
  • Dataleverandørnummer på samarbejdspartner (oftest CVR-nummer), hvis du ikke bruger eget ERP-system. 

Afhængig af din virksomhedsform, er der forskellige krav til dokumentation i forbindelse med hvidvasklovgivningen, som du kan læse mere om her.  

Bestil MitID Erhverv

Klik her

Dokumentationskrav jf. gældende lovgivning

Klik her

Opret, ændr og forny aftale

Klik her

Kontakt os

Fandt du ikke den hjælp du havde brug for, er du velkommen til at kontakte os.

mc_icon_Customer-Service_orng.svg

Ring til kundeservice på +45 80 81 07 07
Mandag - fredag 9:00 - 16:00

Ved international kald
(inkl. Grønland og Færøerne)
+45 43 32 67 51