Administrér dine leverancer

Test, bestil, ændr og stop leverancer samt kundenummerændringer, kundeflyt og afmeldinger af kunder. 

Test en BS leverance

Ønsker du at starte test af en leverance, skal du udfylde denne kontaktformular. Du skal bruge: 

  • Kontaktoplysninger  
  • CVR-nummer 
  • PBS-nummer 

Herefter skal du vælge leverancenavn:  

  • BS 0601 Opkrævningsdata > 10-20 kundenumre 
  • BS 0602 Betalingsoplysninger > 10-20 kundenumre 
  • BS 0603 Alle aktive betalingsaftaler eller til-og afmeldinger af kunder > 10-20 kundenumre 
  • BS 0605 Afmelding > 10-100 kundenumre 

Og til sidst skal du vælge ønsket output:  

  • Betalingsoversigt 
  • BS Indbetalingskort

Bemærk! Gebyr for eksisterende kunder, gratis for ny kunde.

 

Test

 

Læs denne vejledning, hvis du vil teste leverancen i Betalingsservice, og er der behov for test-data så brug disse data. 

 

Bestil en leverance

Hvis du vil bestille en leverance, f.eks. BS 0603 (status på til- og afmelding) og BS 0603 (alle aktive aftaler), skal du udfylde denne kontaktformular.

 

Bestil leverance

 

Du skal bruge

  • Kontaktoplysninger  
  • CVR-nummer 
  • PBS-nummer 

Ændr opsætning af BS leverance

Vil du f.eks. ændre den nuværende opsætning af din BS 0602 leverance, skal du udfylde denne kontaktformular.

Det kan være, at du ønsker at modtage en daglig opdatering med alle relevante indbetalingsoplysninger om gennemførte, afviste, afmeldte eller tilbageførte opkrævninger, i stedet for at modtage oplysningerne efter afvisningsfristen ?

Har du valgt at modtage betalingsoplysningerne efter afvisningsfristen, kan du se dato for dannelsen af BS 0602 leverancen her.

Ændr leverance

Du skal bruge

  • Kontaktoplysninger  
  • CVR-nummer 
  • PBS-nummer 

Stop din BS 0601 leverance med opkrævningsdata

Det er muligt at kalde alle opkrævninger tilbage samme dag, som vi modtager din BS leverance med opkrævningsdata.

Hvis annullering sker dagen efter eller senere, er det ikke muligt at tilbagekalde BS Indbetalingskort.

Hvis du vil annullere en hel BS leverance med opkrævningsdata, skal du udfylde denne kontaktformular.  

VIGTIGT! Du skal ALTID kontakte os på 8081 0707, før du udfylder denne kontaktformular. 

 

Stop BS 0601

Du skal bruge

Først skal du kontakte os på telefon 8081 0707

  • Navn på kundekonsulent, du har været i dialog med
  • Kontaktoplysninger  
  • CVR-nummer 
  • PBS-nummer 

Stop af en eller flere betalinger via en BS 0605 leverance

Hvis du vil stoppe en eller flere betalinger før den forfaldsdag, du har sendt til dine kunder, skal det gøres fra dit ERP-system med en BS 0605 leverance om ændring/sletning af betalingsaftale.

Kan dit ERP-system, mod forventning, ikke håndtere stop af betalinger, kan du, i sjældne tilfælde og mod betaling for konsulenttimer, bede om vores hjælp. 

Det med småt

Har du stoppet en eller flere fremtidge opkrævninger via BS 0605 leverance, får du kvittering på følgende måde, alt efter om din kunde er adviseret om betalingen eller ej: 

Opkræver du dine kunder nogle måneder frem:

  • Har du igangsat betalinger op til 90 dage frem, vil din kunde først blive adviseret måneden før betalingsdagen.

Er din kunde blevet adviseret på BS oversigt:

  • Stoppede betalinger vil fremgå af BS 0602 Betalingsoplysninger. Information vil komme på betalingsdagen.  

Er din kunde IKKE blevet adviseret på BS oversigt:

  • Stoppede betalinger vil fremgå af BS 0621 Digital oplysningsliste - Oplysningsliste i BS Kundeportalen. Informationen er tilgængelig første bankdag efter din indsendelse af BS 0605.  

BS Web - stop af kommende måneds betalinger

Med BS Web er det muligt at stoppe kommende måneds betalinger. Du kan IKKE stoppe opkrævninger, der er udsendt som indbetalingskort.

Bemærk! Stopper du alle kommende måneds betalinger, har du ikke mulighed for at gennemføre nye betalinger til kommende måned, da tidsfristen for dannelse af BS Web-opkrævninger er overskredet. Derfor er det i de fleste tilfælde nemmere at udligne forkerte beløb på efterfølgende opkrævninger.  

Hvis du er BS Web-kunde og vil stoppe alle kommende måneds betalinger, skal du udfylde denne kontaktformular.

VIGTIGT! Du skal ALTID kontakte os på 8081 0707, før du udfylder denne kontaktformular. 

 

Stop betaling

Du skal bruge

Først skal du kontakte os på telefon 8081 0707

  • Navn på kundekonsulent, du har været i dialog med 
  • Kontaktoplysninger  
  • CVR-nummer 
  • PBS-nummer 

Kundenummerændringer og kundeflyt via en BS 0605 leverance 

Hvis du vil ændre kundenumre for dine kunder f.eks. i forbindelse med en systemændring, der kræver en anden opbygning af talkombination eller lignende, skal det gøres fra dit ERP-system med en BS 0605 leverance om ændring/sletning af betalingsaftale.

Kan dit ERP-system, mod forventning, ikke håndtere ændringer eller sletning af betalingsaftaler, kan du, i nogle tilfælde og mod betaling for konsulenttimer, bede om vores hjælp vi denne kontaktformular.  

Du skal ligeledes tage stilling til flyt af betalingsaftale fra et PBS-nummer til et andet f.eks. i forbindelse med en fusion, skal du ligeledes bruge denne formular.  

Ændr kundenummer

Flyt til nyt PBS

Hvis det drejer sig om flyt til nyt PBS-nummer, skal du samtidigt ansøge om en ny aftale på vores ansøgningsportal.   

Bemærk! Kreditor kan flytte en betalingsaftale til et andet af kreditors egne PBS-numre under forudsætning af, at den ydelse, der opkræves, er uændret. Betalingsaftaler må ikke kopieres med det formål, at der fremover skal være to sideløbende betalingsaftaler. Hvis reglerne ikke overholdes, vil betalingsaftalerne være ugyldige og de betalinger, der er gennemført, vil være uautoriserede. 

Tilmeld dine kunder via en BS 0605 leverance

Du kan blive sat op til at kunne levere tilmeldingsoplysninger på dine kunder i leverance BS 0605.  

Bruger du Betalingsservice med BS Indbetalingskort behøver du ikke registrere aftalenummeret på dine kunder i dit ERP system, da vi holder styr på, hvilke af dine kunder, der er tilmeldt Betalingsservice og sender et BS Indbetalingskort til de kunder, der ikke er tilmeldt endnu. 

Leverance skal være behandlet en bankdag før, du sender opkrævningsleverance.  

Vi kan sætte dig op til at kunne tilmelde kunder via BS 0605 leverancen. Vær opmærksom på dokumentationskrav i BS kreditorvejledningen.

Afmeld din kundes betalingsaftale via en BS 0605 leverance 

Hvis dit forretningsforhold med kunden ophører, skal du hurtigst muligt afmelde din kundes betalingsaftale via BS 0605 leverance ændring/sletning af betalingsaftaler.

Hvis din kunde opsiger en betalingsaftale med dig som kreditor, skal du videresende denne til Betalingsservice med det samme. Er du i tvivl om funktionen i dit ERP-system, skal du kontakte din systemudbyder.  

Du kan ikke længere iværksætte opkrævninger eller udbetalinger, når betalingsaftalen er afmeldt eller bortfaldet. Eventuelle ventende betalinger vil ikke blive gennemført. 

Bemærk! En betalingsaftale automatisk bortfalder, hvis der ikke har været opkrævet på aftalen inden for en periode på 15 måneder.  

Kontakt os

Fandt du ikke den hjælp du havde brug for, er du velkommen til at kontakte os.

mc_icon_Customer-Service_orng.svg

Ring til kundeservice på +45 80 81 07 07
Mandag - fredag 9:00 - 16:00

Ved international kald
(inkl. Grønland og Færøerne)
+45 43 32 67 51